Ved Pia Stoklund

Vægttab med kosttilskud

avocadoMed piastoklund.dk, får du vejledning igennem dit vægttabs forløb med kosttilskud, Med piastoklund.dk får du vejledning igennem dit vægttabs forløb med kosttilskud.måltidsers

 

Hvis du ikke kan finde tid i din kalender, eller mener at du ikke har selvdisciplin nok til at gennemføre en hCG kur,
er her en anden mulighed for effektivt vægttab!

Ved hjælp af sunde måltidserstatninger af høj kvalitet og en kvalitets fiskeolie, kan det også lade sig gøre at opnå et effektivt vægttab.

Man taber sig dog langsommere, end hvis man følger hCG kuren.
Men dette er ligeledes en effektiv og sikker måde at tabe sig på og man kan vælge, om man vil erstatte et eller
2 måltider pr. dag.

Måltidserstatningen er et pulver(rystes til en shake), som har et højt indhold af proteiner, essentielle aminosyrer samt kostfibre med probiotisk funktion i tarmen. Den indeholder 25 slags vitaminer, mineraler og andre økologiske, funktionelle ingredienser. Den er ikke tilsat gluten eller kunstige smagsstoffer og sødemidler og indeholde heller
ikke soyaprotein eller laktose.

Måltidserstatningen er også meget velegnet efter træning, fordi den hjælper kroppen med at forbrænde fedt
og opbygge muskelmasse.

Måltidserstatningen kan benyttes af personer, som har diabetes. Den har et lavt glykæmisk indeks (GI).
Hvert shake er på 200 kcal og indeholder de vitaminer og mineraler, som normalt findes i et sundt måltid.
Man må maksimum erstatte 2 måltider om dagen med måltidserstatningen.

Indhold og virkning:

Valleprotein:
Det høje indhold af valleprotein bidrager til vækst og opretholdelse af muskelmasse og normal knoglestruktur.

Kollagenpeptidprotein:
Måltidserstatningen indeholder kollagenpeptidprotein. Kollagenpeptider er den type protein, der findes i den største mængde i vores krop. Det er det vigtigste protein i vores bindevæv. Den type kollagenpeptid, der er i denne måltidserstatningen, har i talrige undersøgelser vist at øge vækst i muskelmasse og tilvejebringe faldende fedtmasse.
Den kan også have en effekt på hudens elasticitet.

Ærteprotein og havreprotein:
Ærteprotein og havreprotein er en god kilde til vegetabilsk protein, især velegnet til vegetarer eller personer, der følger en restriktiv diæt. Det har et højt indhold af essentielle aminosyrer. Proteinet bidrager til vækst og opretholdelse af muskelmasse og normal knoglestruktur.

Kostfibre:
I måltidserstatningen er der et højt indhold af kostfibre. Kostfibrene omfatter både opløselige og uopløselige typer. Opløselige fibre gæres af tyktarmens mikroorganismer, mens uopløselige fibre passerer gennem tyktarmen i ugæret tilstand. Både opløselige og uopløselige fibre kaldes probiotiske fibre, som betyder, at de stimulerer vækst og opretholdelse af tarmens normale mikroflora. Tarmens mikroflora har mange vigtige, beskyttende og metaboliske funktioner og bør stimuleres på den rigtige måde ved tilførsel af de rigtige typer og mængder af kostfibre.

Quinoa:
Quinoa er anerkendt som en superfood. Det er en kornsort, der har sin oprindelse i Sydamerika og er blevet dyrket
der i tusinder af år. Quinoa er kendt for sit høje indhold af protein, fibre, jern, kobber og næringsstofferne thiamin og B6. Quinoa giver måltidserstatningen sin cremede konsistens.

Alfa-linolsyrer:
Der er tilsat alfa-linolsyre i måltidserstatningen, fordi den har en gavnlig virkning på forholdet mellem Omega 3/ Omega 6 forholdet i kroppens cellemembraner. Derfor skal den tagse sammen med en kvalitets fiskeolie, som netop sørger for, at det rette forhold mellem Omega 3 og Omega 6 tilvejebringes i kroppens cellemembraner.
Kroppens celler bliver på denne måde bedre i stand til at optage næring og udskille affaldsstoffer og cellernes cellemembraner bliver samtidig mere elastiske.

Vitaminer, mineraler og grøntsager:
Måltiderstatningen indeholder A vitamin, D vitamin, C vitamin, E vitamin, Thiamin, Riboflavin, Pantothensyre, B6 vitamin, biotin, folinsyre og B12 vitamin.
Mineralindholdet er: Kalcium, fosfor, magnesium, jern, zink, kobber, jod, mangan, krom, selen, natrium, kalium og molybdæn.
I måltidserstatningen er også tilsat spinat, grønkål, papaya og annanas ekstrakt, som indeholder papain og bromelain enzymer.

 

 

 

Nødvendige kosttilskud under slankekur

For at være sikker på at kroppens forbrændings processer forgår bedst muligt og derved også et bedre helbred er det vigtigt, at kroppen får de næringsstoffer, som er nødvendige. Derfor er det vigtigt at tage et tilskud af vitaminer og mineraler samt et godt præparat til at styrke den normale bakterieflora i mave-tarmkanalen.

Q10
Inde i kroppens celler (i mitokondrierne) forbedres forbrændingen ved hjælp af Q10 (Alfa-liponsyre). Q10 er et vigtigt hjælpeenzym.
Motion gør mitokondrierne større og øger deres antal. Resultatet er, at man får mere energi. Q10 hjælper med at danne ATP, som er cellernes energidepot. Q10 er også en antioxidant, som er med til at beskytte cellerne mod skader. Kroppen danner selv Q10, men det er godt med et tilskud, især hvis man er oppe i alderen og/eller tager kolesterolsænkende medicin.

tabletter

Omega 3 fedtsyre
Fiskeolie er godt til at modvirke skadelige triglycerider. De skadelige triglycerider findes i mættet fedt og margarine (transfedtsyrer), planteolier (fx majsolie (friture), vindruekerneolie, sojaolie, solsikkekerneolie) og Kærgård smør.
Indtagelse af for meget alkohol forhøjer triglycerid kraftigt og derved øges risikoen for hjerte- og kredsløbslidelser. Triglycerid og kolesterol kan nemt måles i blodet, og et fedtrigt måltid kan registreres som en stigning få timer efter, man har spist.
Der er også høj koncentration af triglycerider i brød og andre kornprodukter, pasta, sukker, kager og hvide ris, som omdannes til fedt, hvis de ikke bliver brændt af ved motion.

E-vitaminer
Modvirker dannelse af nye fedtceller og betændelsesagtige forandringer i kroppen (inflammation), som kan føre til f.eks. åreforkalkning og kræft. E-vitaminerne modvirker ældning af huden.
E-vitamin er et naturligt antioxidant, der modvirker oxidationen – forharskningen af fedtstofferne i huden sammen med andre antioxidanter som C-vitamin og betakaroten.
d-vitam

D vitamin
Er mere et hormon end et vitamin. Når vi får sol dannes det i vores hud. Især om vinteren kan det være godt at tage ekstra D3-vitamin
Overvægtige danner lige så meget D3 i huden som andre, men en stor del af D-vitaminet deponeres især i fedtvævet i huden og indvoldene og de har ofte lavere blodværdier og derved mindre aktivt D3-vitamin. Mangel på D3 vitamin svækker immunforsvaret. Man kan tage ekstra D3 vitamin (250 mikrogram) hvis man har influenza.
Sindet har også brug for D3-vitamin og vitaminet modvirker depression.

C vitamin
Askorbinsyre er den vigtigste antioxidant. Det beskytter mod virus og bakterier og er nødvendig for dannelse af en af de 20 aminosyrer, som kroppen bruger til at opbygge protein til sener, brusk, tandkød og knogler. Behovet for C-vitamin er øget ved fysisk stress og tobaksrygning.

B vitamin
Er vigtig for kroppens omsætning og funktion af enzymer. Ved stress og dårlig ernæring stiger behovet for dem. B-vitaminmangel kan opstå ved kraftig sportstræning, fordi de let udskilles med sveden. De har alle en vis antioxidant virkning og modvirker ældning og kroniske sygdomme og de er alle nødvendige for fordøjelsen. B12-vitamin er vigtigt for bloddannelsen, immunsystemet, nervesystemet og for energidannelsen i kroppen.

Krom
Når man spiser søde sager, hvidt brød, pizza, pasta, kartofler eller ris sker der det, at bugspytkirtlen stimuleres kraftigt og danner en masse insulin. Det sker også hvis man spiser meget frugt. Derefter falder blodsukret hurtigt og man bliver sulten igen og trænger til sukker. Krom forhindrer at bugspytkirtlen bliver så kraftig stimuleret. Det vil sige at trangen til sødesager forsvinder.

Jod
er vigtigt for dannelsen af stofskiftehormoner. Mange mennesker får for lidt gennem kosten. Jod findes i fisk, skaldyr og tang.

Selen
er vigtig for stofskiftet. Selen forbedrer omsætningen af et stofskiftehormon T4 (eltroxin) til stofskiftehormonet T3.

Zink
Zink udgør en væsentlig bestanddel i mindst 200 af kroppens enzymer under forbrænding. Det er de enzymer, der blandt andet indgår i omsætningen af kulhydrat, protein og fedt. Tilskud af zink har en positiv virkning på sårheling.

Krydderier
indeholder stærke antioxidanter og anti-kræft molekyler, som styrker sundheden generelt.
Chili og karry, øger stofskiftet. Gurkemeje modvirker dannelsen af nye blodkar i fedtvæv, hvilket er nødvendigt for dannelsen af nye fedtdepoter. Hvis man dagligt indtager ingefær, vil man langsomt tabe sig har en undersøgelse vist. Kanel hjælper mod sukkertrang.

Grøn te
Hjælper med at nedsætte mængden af triglycerider i blodet. Den indeholder antioxidanter og grøn te intensiverer også antioxidant enzymers aktivitet. Japansk forskning har også vist at grøn te nedsætter mængden af LDL (det dårligt kolesterol) og øge mængden af HDL (det gode kolesterol) i blodet. Forsøg har også peget på, at EGCG (er i stor mængde i grøn te) sætter fedtforbrændingen i vejret.

 

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Google Plus
  • Twitter
  • Pinterest
  • LinkedIn